Program letöltése PDF formátumban
1. nap: Indulás a kora reggeli órákban, utazás rövid pihenőkkel Szlovákián át Prágába. Autóbuszainkkal a Moldva folyó partján található Nemzeti Technikai Múzeumhoz érkezünk. Szabadprogram vagy látogatási lehetőség (egyénileg), Európa legnagyobb technikai múzeumában. A 4 szintes épületben többszáz közlekedési eszköz, bányászatot és nyomdaipart bemutató tárlat, háztartásigép és építészeti kiállítás található. A legfelső szint interaktív játékaival a rendőrség életébe és a biztonságtechnika világába kapunk betekintést. Továbbutazás Németországba, esti érkezés Chemnitz-be, szállás (2 éj). (kb. 800 km)
2. nap: Idén hetedik alkalommal rendezi meg a Freundeskreis Ikarus a Chemnitzi Közlekedési Vállalattal (CVAG) és a Straßenbahnfreunde Chemnitz egyesülettel közösen a nagyhírű németországi Ikarus-találkozót. A város központi autóbuszgarázsában tartott rendezvény a magyarországi hasonló események mellett minden Ikarus-barát kultikus eseménye azért is, mert a Németországban megőrzött és precízen felújított nagy számú, értékes magyar gyártású autóbuszok együttes megtekintésére csak itt van lehetőség.
A program szervezői a szálloda közelében kijelölt felszállási helyről egész nap ingyenes buszjáratokkal biztosítják a kiállítás területének megközelítését.
3. nap: Reggeli után hazaindulás. Utazás Prágába, szabadprogram a cseh fővárosban vagy látogatás (egyénileg) a Prágai Tömegközlekedési Múzeumban. A múzeumot 1993-ban alapították meg egy 1901-ben épült villamoskocsiszín területén. Az egykori kocsiszínben a villamosok mellett a metró-, a busz- és a ma már nem létező troli üzem egyes korszakaiból is szép számmal láthatunk megőrzött példányokat. Az egyedülálló járműgyűjtemény a cseh főváros tömegközlekedésének történetét meséli el. Az állandó gyűjtemény negyven műemlék járművet foglal magába, az egyéb kiállítások között szerepelnek modellek, fényképek, történelmi dokumentumok, jegyek, rajzok és útvonaltérképek. Hazautazás rendszeres pihenőkkel, érkezés az éjszakai órákban. (kb. 800 km)
A programon résztvevő autóbuszok, választás szabad férőhelyek függvényében.
Az autóbuszok idős kora miatt, műszaki meg nem felelőség esetén az autóbusz típus változtatás jogát fenntartjuk!
Ikarus 250 Malév Air Tours
A legendás Ikarus 200-as család első tagja, az Ikarus 250-es története közel hat évtizeddel ezelőtt kezdődött, hiszen prototípusa már 1967-re elkészült, '70-től pedig sorozatban gyártották. A Malév kezdettől jelentős vásárlója és üzemeltetője volt a típusnak; az emblematikus ferihegyi IK250-esek a legmagasabb hazai felszereltséggel, sötétített ablakokkal, kényelmes ülésekkel, fedélzeti audio rendszerrel és légkondicionálóval kerültek forgalomba.
Az Aeropark két Malév Air Tours színekben tündöklő 250-es luxusbusza a korabeli legmagasabb utazási élményt kínálja. Teljes felújításuk az Aeropark szervezésében történt meg az elmúlt években, azóta is a népszerű Reptérlátogatás program állandó résztvevői.
Ikarus 266.25
Az Ikarus 266 jelű elővárosi autóbuszt az 1971-es BNV-n mutatták be. Ez a modell a vállalat legutolsóként -egészen 1991-ig- gyártott laprugós, önhordó típusa volt. Az Ikarus 266-os elöl kétszárnyú, középen kétszer kétszárnyú harmonikaajtóval –ritkább esetekben 3 ajtós változatban– és Rába D2156-os motorral készült. A típusból a Volán Vállalatok 1972-től kezdve évente több száz darabos sorozatokat rendeltek. A Volán Vállalatoknál üzembe állított buszok döntő többsége 266.25-ös kivitelű volt. Ezek a buszok hosszú évtizedeken át Magyarország számos kistelepülésén a helyközi közlekedést ellátó járműpark gerincét alkották.
Az autóbusz 1978-ban került a 13-as Volánhoz Kaposvárra, majd 2014-ben a Kapos Volán 65. évfordulója alkalmából teljes felújításon esett át, ekkor a zöld-fehér fényezését Volán-sárgára cserélték, oldalára pedig megkapta a Volán-csigát.
Ikarus 256.74
Az Ikarus 256.74-es autóbuszt 1996-ban gyártották Budapesten, s ugyanazon év február 14-én helyezték először forgalomba. A járművet használtan egy Vas megyei község önkormányzatától szerezték be 2003-ban. A vásárlást követően 2003. július 14-én a Kisalföld Volán kapuvári üzemegységéhez került. Utolsó éveiben tartalékként üzemelt, így a megye bármely pontján jó eséllyel felbukkanhatott. 2016 nyarán, leselejtezése után pár hónappal megkezdődött a busz részleges felújítása az ÉNYKK győri, Ipar utcai telephelyén. Főként vázjavításokat hajtottak végre rajta, mellyel két hónap alatt el is készültek a szakemberek.
• Budapest, Népliget autóbusz-állomás
• Győr, autóbusz-állomás
• Mosonmagyaróvár, M1 Mosoni pihenő